Słuchawki do pracy – jak je wybrać?

Słuchawki kojarzą nam się z gadżetem, którego używamy głównie jako wsparcia dla rozrywki. W końcu słuchawek pc używamy podczas wielogodzinnych rozgrywek w gry komputerowe czy też na konsolach. Zarówno słuchawki douszne i słuchawki nagłowne pomagają cieszyć się lepszą jakością muzyki, szczególnie gdy chcemy odciąć się od hałaśliwego otoczenia w komunikacji publicznej czy gwarnych miejscach. Jednak obecnie słuchawki to nie tylko pewien element rozrywki i luksusu, ale także stałe wyposażenie w wielu miejscach pracy – firmach, korporacjach, bankach, call centre. Jak wybrać te właściwe do pracy?

Słuchawki bezprzewodowe

Słuchawki do biura muszą spełniać nieco inne wymogi, niż te do użytku własnego w domu przy komputerze czy telefonie. Obecnie wiele firm opiera swoje działanie na korzystaniu ze słuchawek usb oraz wykorzystując specjalne słuchawki do telefonu stacjonarnego. Słuchawki bezprzewodowe w miejscu pracy to wygodne rozwiązanie, ponieważ kabel nie przeszkadza nam w ruchach i działaniu, a jego brak umożliwia nam swobodne przemieszczanie się do sąsiedniego biurka czy pokoju. Słuchawki na usb, czyli takie, które podłączamy z użycie specjalnego kontrolera do portu usb, łączą się z jednostką na podstawie sieci bluetooth. To właśnie, dzięki temu nie musimy martwić się kablami czy zasięgiem – zazwyczaj połączenie pozwala na spore oddalenie się od jednostki komputera.

Co powinny mieć słuchawki pracownicze?

Słuchawki do pracy w biurze powinny odznaczać się dobrą jakością i wytrzymałością, a wynika to z kilku względów. Pierwszym jest to, że muszą one służyć użytkownikom przez długi czas każdego dnia, więc marna jakość i konieczność szybkiej wymiany mijałaby się z celem, jeśli chodzi o kwestie finansowe dla danej firmy. Kolejny powód stanowi płynność pracy, jeśli słuchawki będą kiepskie i sprawiały problemy to spadać będzie zarówno wydajność pracowników i zadowolenie klientów. W końcu, ile razy można powtarzać jedno zdanie? Jednak słuchawki do biura powinny spełniać jeszcze kilka wymogów poza odpowiednią jakością i wykonaniem. Powinny być wygodne, ponieważ pracownik będzie w większości przypadków korzystać z nich przez długie godziny. Obolały i zmęczony pracownik to mniej wydajny i niezadowolony pracownik, a w efekcie ryzyko większej rotacji w zespole. Słuchawki do pracy w biurze obowiązkowo muszą być słuchawkami z mikrofonem. Oczywiście, mogą to być słuchawki z mikrofonem usb lub klasyczne – takie słuchawki mają mikrofon przyczepiony do zestawu słuchawkowego, co pozwala na jednoczesne słuchanie i mówienie. Mikrofon odgrywa bardzo istotną rolę szczególnie w przypadku pracy w obsłudze klienta – call centre, infolinia czy reklamacje. Pracownik musi być w stanie w takiej pracy płynnie przechodzić od słuchania do mówienia i nie może pozwolić sobie na przerwania czy szumy, mogące wpływać negatywnie na odbiór firmy ze strony klienta. Mikrofon blisko twarzy pozwoli uniknąć wyłapywania dosłownie wszystkich dźwięków dookoła.