Czemu telefon IP to dobra opcja?

Telefon stacjonarny to podstawa w każdym biurze, gdzie mamy codzienny kontakt z klientem czy kontrahentami. Trudno wyobrazić sobie prowadzenia rozmów wyłącznie przez telefon komórkowy, choć obecnie powoli odchodzi się od standardowych usług telekomunikacyjnych na rzecz telefonii internetowej. Czemu telefonia IP jest lepszą opcją, niż standardowa sieć telekomunikacyjna?

 Funkcjonalność i prosty montaż

Telefonia IP to sieć telekomunikacyjna, która oferuje połączenia przez Internet. W tym wypadku nie trzeba wzywać specjalisty do konfiguracji telefonów stacjonarnych, wystarczy podłączenie do Internetu. Montaż można przeprowadzić samodzielnie, nie trzeba kupować nowych telefonów, podciągać kabli, ustawiać parametrów itp. Wdrożenie technologii IP zajmuje chwilę i od razu można wrócić do pracy.  Takie rozwiązanie jest niesamowicie wygodne w użyciu, można dzwonić skąd tylko nam się podoba, nie trzeba się ograniczać do biura. Możemy być na drugim końcu świata, w trakcie podróży służbowej, na lotnisku – wystarczy mieć dostęp do Internetu i softphone na laptopie albo smartfonie. W przeciwieństwie do telefonu stacjonarnego, telefony IP są bardziej praktyczne w użytkowaniu, dodatkowo można zaopatrzyć się także w słuchawkę, także można będzie prowadzić rozmowę jednocześnie wykonując inne obowiązki albo w czasie podróży samochodem. W przypadku korzystania z telefonii IP można ustalić, gdzie mają być przekierowywanie połączenia, można ustawić kolejkowanie, dzięki temu nie stracimy żadnego klienta. To maksimum funkcji i bardzo proste wdrożenie. Wirtualna centrala sprawi, że bez wątpienia nie stracimy ani jednego klienta. Gdy akurat w danym czasie będziemy zajęci, to klientowi zaoranie zaproponowane zostawienie wiadomości, dzięki temu konsultant będzie mógł oddzwonić. W przypadku telefonii IP linia nigdy nie będzie zajęta, co z pewnością sprawi, że więcej klientów do nas trafi.

 Jaki telefon IP kupić?

Zdecydowaliśmy się wdrożyć technologię IP, ale co dalej? Jaki telefon wybrać? Czy sprzęt musi być drogi czy wystarczy taki ze średniej półki cenowej? Choć nie warto decydować się na najtańsze rozwiązanie, to nie jest powiedziane, że najdroższe telefony będą najlepsze. Bierzmy pod uwagę przede wszystkim recenzje klientów, którzy korzystają ze sprzętu, który mamy na oku. Dobrą propozycją będzie na przykład Avaya 9608 – ten model został zaopatrzony w wiele przydatnych opcji, między innymi duży wyświetlacz, możliwość podłączenia zestawu słuchawkowego, tryb głośnomówiący i wiele innych. Avaya 9608 daje dźwięk bardzo dobrej jakości, co podnosi produktywność i komfort pracowników. Telefon umożliwia wykonywanie połączeń na najwyższym poziomie, co pozytywnie wpływa na renomę firmy oraz poziom obsługi klienta. Stawiając na nowoczesne rozwiązania technologiczne, możemy mieć pewność, że praca będzie bardziej wydajna i przyniesie lepsze rezultaty.