windykacja

Windykacja CRM – czy warto zdecydować się na ten system w swojej firmie?

Windykacja CRM to nowoczesny system, zaprojektowany z myślą o firmach kontaktujących się z odbiorcami poprzez połączenia telefoniczne. Dzięki niemu dział windykacji może pracować sprawniej i wydajniej. Jak dokładnie działa i czy warto się na niego zdecydować?

Windykacja CRM – możliwość tworzenia baz danych

Każda firma powinna posiadać własny dział windykacji lub korzystać z usług firmy windykacyjnej – jest to najlepszy sposób na radzenie sobie z problematycznymi klientami, zalegającymi z płatnością za towar lub usługę. Zajmie się on przechowywaniem i porządkowaniem informacji dotyczących dłużników i ich spraw, kontaktem z klientami, egzekwowaniem należności oraz kierowaniem spraw do sądu, jeśli inne działania nie przyniosą skutku. W większości przypadków sam kontakt z dłużnikami pozwala uzyskać zaległe płatności, co ma ogromne znaczenie dla każdej firmy.

Aby dział windykacji mógł sprawnie działać, potrzebne są narzędzia, które ułatwią organizację jego pracy i pozwolą na swobodny dostęp do informacji o dłużnikach i ich sprawach. Windykacja CRM to specjalny system, który pozwala na tworzenie przez firmę własnej bazy danych, zawierającej wszystkie niezbędne informacje. Firma może uzupełniać ją ważnymi dla siebie szczegółami, takimi jak adresy e-mailowe i podstawowe dane osobowe, a także tworzyć własne kategorie informacji, jakie będzie zamieszczać w systemie. Dzięki temu może w pełni dostosować go do swoich potrzeb, wynikających ze specyfiki pracy działu windykacji.

System CRM dla windykacji to narzędzie wyjątkowo przydatne, dzięki któremu firma może zapewnić łatwy dostęp do najważniejszych informacji wszystkim upoważnionym do tego pracownikom. Wpływa to bezpośrednio na ich wydajność, a także na skuteczność ich pracy.

Windykacja CRM – szybsza i skuteczniejsza praca działu

Dzięki systemowi CRM przeznaczonemu dla windykacji dział zajmujący się sprawami dłużników może pracować znacznie sprawniej. Łatwy dostęp do informacji dotyczących wierzytelności sprawia, że konsultanci mogą znacznie trafniej obsługiwać klientów. Łatwiej uniknąć też błędów, szczególnie w sytuacji, kiedy wielu pracowników zajmuje się sprawą jednego klienta. Windykacja CRM oszczędza czas pracowników, którzy nie muszą szukać potrzebnych im informacji po innych programach czy notatkach swoich współpracowników – wszystkie dane potrzebne im do pracy znajdą w systemie, do którego będą mogli się swobodnie logować. W efekcie mogą lepiej przygotowywać się do rozmów z dłużnikami, szybko orientować się w ich sprawach oraz być na bieżąco ze zrealizowanymi już przez innych pracowników zadaniami. Przekłada się to na skuteczniejszą i efektywniejszą pracę każdego z konsultantów.

Jaka firma powinna zdecydować się na system CRM?

Windykacja CRM to system skierowany do działów windykacji lub firm windykacyjnych. Łatwo można go dostosować do ich potrzeb i świetnie sprawdzi się przy organizowaniu pracy konsultantów, mających kontakt telefoniczny z dłużnikami.

Systemy CRM są także niezbędne wszędzie tam, gdzie telefoniczna obsługa klienta gra ważną rolę. Dzięki nim firma może tworzyć własne bazy danych i trzymać wszystkie potrzebne informacje w jednym, dostępnym dla upoważnionych pracowników miejscu.

Jakie są największe zalety systemów CRM dla windykacji?

CRM dla windykacji to rozwiązanie wiążące się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim pozwala na znacznie wydajniejszą pracę, ponieważ skraca czas przygotowywania się do rozmów z klientami oraz ułatwia organizację realizowanych zadań. Dzięki systemowi każdy upoważniony do tego konsultant może zalogować się do bazy danych i w jednym miejscu uzyskać wszystkie potrzebne mu informacje. System ułatwia też organizację pracy – pracownicy mogą szybko sprawdzić, które zadania zostały już zrealizowane i na jakim etapie znajdują się prowadzone przez nich sprawy. Jest to szczególnie przydatne w przypadku, kiedy jednym klientem zajmuje się wymiennie kilku konsultantów. Dzięki systemowi ich praca może być również bardziej skuteczna.