Twój własny firmowy blog – SEO i inne aspekty, na które będzie miał ogromny wpływ!

Wzrost znaczenia content marketingu doprowadził do tego, że spora część firm uznaje prowadzenie własnego bloga jako obowiązek. Jakie główne zalety posiada i jakie korzyści niesie nam prowadzenie firmowego bloga?

Koszty związane z prowadzeniem bloga firmowego

Jeśli postawimy na opcję jaką jest blog SEO to jeden z aspektów, na którym zyskamy, a dodatkowo jest relatywnie niedroga forma promocji firmy. To, co jest nam w tym wypadku potrzebne, to jedynie my sami oraz komputer z dostępem do Internetu. Nie są potrzebne nam jakiekolwiek specjalistyczne narzędzia, ani też dodatkowi pracownicy. Konieczny jest jednak ktoś, kto doskonale radzi sobie z pisaniem. Wymaga się jednak pewnej ilości czasu. Należy się też uzbroić w cierpliwość, gdyż efekty zwykle nie są widoczne od razu, a będą one pojawiać się stopniowo.

Budowanie więzi z klientem

Dobrze prowadzony blog, będzie też bardzo dobrym oknem wystawowym i pokaże, że za doskonałymi produktami oraz profesjonalnym logo, stoją kompetentni i wartościowi ludzie. Jest to swojego rodzaju, otwarcie się marki i ukazanie w pozytywny sposób. Jeśli będzie dodatkowo przejawiać różne aktywności w postaci komentarzy sprawimy, że nasza marka uzyska „swój głos”. Dla odbiorcy to sygnał, że liczymy się z jego zdaniem i opinią. Co więcej, ich wszelkie działania, takie jak polubienia, czy też udostępnienia będą pokazywać, jakie elementy są istotne dla naszych odbiorców. Jeśli w pewien sposób uda się nam spowodować, że internauta zapamięta naszego bloga, będzie do niego chętnie powracał.

Pozycjonowanie bloga, dzięki eksperckim treściom…

Kiedy celem naszej firmy jest sprzedaż produktu, zwykle wiemy o nim zdecydowanie więcej, niżeli potencjalny odbiorca, dlatego warto to wykorzystać. Musimy chętnie dzielić się informacjami, np. publikując różnego rodzaju poradniki, które nie muszą nawet dotyczyć produktu, a konkretnej branży. Tym sposobem, udowodnimy odbiorcom, że jesteśmy ekspertami, a dzięki temu zyskamy tak bardzo ważne zaufanie.

Nasz blog jest miejscem na publikowanie tekstów, ale opcji jest znacznie więcej. Z pewnością warto zająć się też przygotowaniem wideo oraz infografik, które zyskają drugie życie również w naszych mediach społecznościowych. Są to treści, których rozpowszechnianie się jest viralowo.

SEO blog – jakie treści powinniśmy publikować?

Jako, że content marketing jest szalenie istotny, na stronie nie mogą widnieć jedynie informacje o firmie. Brak ruchu na stronie i pojawiania się nowych treści sprawi, że odbiorcy nie będą chcieli do niej wracać, skoro nic nowego nie będzie tam na nich czekać. Takim sposobem, może być nam ciężej utrzymać ich uwagę, ale też informować o nowych produktach i usługach.

Nieaktualizowana strona, będzie również gorzej postrzegana przez wyszukiwarkę Google, zatem pozycjonowanie bloga może na tym ucierpieć. Kiedy na stronie regularnie publikowane są nowe treści, które powodują ruch i zainteresowanie odbiorców to znak, że witryna idzie w dobrym kierunku. To jeden z istotniejszych elementów, które oddziałują na pozycjonowanie strony w Google.

Firmowy blog – pozycjonowanie i optymalizacja

Prowadzenie bloga, to gwarancje większej liczby odwiedzających stronę o połowę! Kiedy publikowane treści są jednocześnie interesujące i wartościowe, czytelnik chętnie podzieli się nimi ze znajomymi. Udostępnienia na innych blogach oraz w mediach społecznościowych, są równoznaczne z pozyskaniem kolejnych linków, które odnoszą się do naszej strony, ale też zwiększają szansę na to, że wzrośnie liczba odwiedzin oraz czytelników. Co ważne, odpowiednio przygotowany wpis sprawia, że generowane są wejścia jeszcze bardzo długo po samej publikacji, a także pozycjonuje stronę, bez konieczności dodatkowych działań z naszej strony. Co jednak jest bardzo istotne, co jakiś czas należy do niego zajrzeć i dokonać aktualizacji informacji, oczywiście jeśli te tego będą wymagać.