Powiadomienia SMS – dlaczego warto je wprowadzić w swojej firmie?

Powiadomienia SMS to nowoczesny sposób na zadbanie o relacje ze swoim klientem. Jakie możliwości daje ta technologia i dlaczego warto zastosować ją w swojej firmie?

Powiadomienia SMS – na czym polega usługa?

Powiadomienia SMS to specjalna usługa, polegająca na możliwości masowej wysyłki krótkich wiadomości tekstowych na telefony swoich klientów. Obecnie jest ona bardzo popularna i korzysta z niej wiele firm – jest to bowiem świetny sposób na szybką i uproszczoną komunikację z klientem, umożliwiającą przekazanie mu ważnych informacji. Takie rozwiązanie ma również znaczenie wizerunkowe, pozwala bowiem na budowanie pozytywnej relacji z klientami i zwiększenie jakości i szybkości ich obsługi.

Masowa wysyłka SMS jest prosta w obsłudze – usługa zapewnia firmom wiele udogodnień, dzięki którym możliwe jest szybkie przesyłanie wiadomości tekstowych do numerów znajdujących się w bazie przedsiębiorstwa. Można w łatwy sposób zarządzać wszystkimi kontaktami i zautomatyzować część działań, co ułatwi obsługę klienta i pozwoli pracownikom firmy na bardziej wydajną pracę.

W jakich sytuacjach można wykorzystywać powiadomienia SMS?

Powiadomienia SMS są bardzo przydatną formą kontaktu z klientem. Dzięki nim można szybko przekazać ważne informacje, dotyczące firmy czy obsługi klientów. Bardzo często wiadomości SMS są wykorzystywane do:

– informowania o promocjach,

– przekazywania kodów rabatowych,

– informowania o zmianach w godzinach otwarcia firmy,

– potwierdzenia umówionego spotkania,

– potwierdzenia nadania przesyłki,

– informowania o statusie zamówienia,

– streszczenia najważniejszych informacji z przebytej rozmowy telefonicznej,

– wysyłania SMS-ów powitalnych czy urodzinowych.

Powiadomienia SMS mają sporą wartość, ponieważ dzięki swojej krótkiej formie są chętniej odbierane przez klientów, niż połączenia telefoniczne. Dużą zaletą jest też ich trwałość – zapisują się w pamięci telefonu, dzięki czemu każdy może odtworzyć je w każdej chwili, aby np. przypomnieć sobie godzinę wizyty czy kod promocyjny. Na korzyść działa też bezpośrednia forma przekazania informacji – niemal każdy ma obecnie przy sobie telefon prawie przez całą dobę i na bieżąco odczytuje przychodzące wiadomości SMS. Dzięki temu ma się większą pewność, że informacja nie zostanie zignorowana.

Dla kogo jest to rozwiązanie?

Powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się w większości firm, ułatwiają bowiem kontakt z klientem i w prosty sposób poprawiają jakość jego obsługi. Krótkie wiadomości z ważnymi informacjami są również pozytywnie odbierane przez klientów, dają poczucie większego prestiżu firmy i lepszych relacji na linii konsument-marka.

Najczęściej z takiego rozwiązania korzystają sklepy internetowe, firmy usługowe, różne instytucje, przychodnie, szpitale i prywatne placówki medyczne czy call center. Powiadomienia SMS sprawdzą się praktycznie wszędzie dzięki możliwości zawarcia w nich dowolnej informacji, która zostanie szybko przekazana do klientów.

Jakie są największe zalety masowej wysyłki SMS?

Wykorzystanie powiadomień SMS w obsłudze klienta swojej firmy wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim można liczyć na wizerunek profesjonalnej marki, która dba o komfort swoich klientów i dostarcza im wszystkich potrzebnych informacji w przystępnej formie. Takie rozwiązanie to także oszczędność czasu i usprawnienie działania pracowników swojej firmy, dzięki czemu mogą szybciej wykonywać zadania związane z obsługą klienta. Do korzyści można także zaliczyć fakt, że informacje zawarte w krótkiej wiadomości tekstowej mają dużą skuteczność i są chętnie odbierane przez klientów. Usługa jest również prosta w obsłudze i można dostosować ją do potrzeb swojej firmy, dzięki czemu stanowi świetne rozwiązanie dla każdego biznesu.

Warto zdecydować się na powiadomienia SMS – jest to elastyczna usługa, która sprawdzi się w przypadku każdego przedsiębiorstwa. Łatwo wprowadzić je do swojego działu obsługi klienta, automatyzując część działań oraz zapewniając swoim odbiorcom dostęp do wielu ważnych informacji.