Słuchawki na wyposażeniu zespołu obsługi klienta

Tworząc plan biznesowy czy zestawienie wydatków dla formującego się działu nastawionego na kontakt z klientem napotykamy temat wyposażenia naszego zespołu w dobrej jakości słuchawki do pracy w biurze. Te nie mogą być byle jakimi modelami, których użytkowanie podczas ośmiogodzinnej zmiany będzie koszmarem. W przypadku konieczności posadzenia kogoś na kilak godzin z przerwami, należy zainwestować w coś więcej niż poziom zamienników.

Klasa biznes w twoim biurze

Tu z pomocą przychodzą słuchawki do biura klasy biznes. Mowa o modelach takich jak np. Axtel Prime MS HD (mono lub duo w zależności od liczby kanałów) czyli Elite HDvoice. Przez ich uniwersalny standard słuchawek usb nadają się one zarówno jako słuchawki do pc jak i słuchawki do telefonów stacjonarnych. Słuchawki na usb są zresztą bardzo często produkowane w standardzie Plug&Play, który gwarantuje działanie zakupionego sprzętu w szerokiej grupie urządzeń, wliczając urządzenia mobilne. Takie modele będące na wyposażeniu pracownika, poprawią jego komfort, a w konsekwencji wydajność pracy. Są one również produkowane z myślą o komforcie. Mowa tu nie tylko o wygodnych głośnikach, ale także rozmiarze i wadze, które są dostosowane tak, by sprzęt nosił się bez odczuwania jego obecności.

Różne opcje cenowe

Decydując się na jeden z modeli warto zwrócić uwagę na kilka dodatkowych czynników, które windują lub obniżają cenę. W przypadku chęci zaoszczędzenia, można zdecydować się na odbiór dźwięku przez jeden kanał (wszystkie modele z dopiskiem „mono”). Nie przeszkadzają one dobrze słyszeć rozmówcę czy konsultanta w biurze, a stanowią dobrą opcję ekonomiczną przy większych zamówieniach. Są również wygodne, gdyż po drugiej stronie takich słuchawek nagłownych znajduje się balansujący kawałek. Brakuje mu jedynie drugiego głośnika. Jest to w dodatku korzystna opcja, gdy nie chcemy całkowicie odcinać pracownika od środowiska, w którym działa. Na przykład przy częstej kontroli pracowników technicznych, szefa czy w przypadku konieczności komunikacji zespołowej w czasie rzeczywistym. Zastosowanie dwóch głośników (opcja stereo lub duo) jest opcją ważną w pracy, w której potrzebny jest odsłuch pewnych plików (np. zapisów rozmów) lub gdy rozmowa wymaga skupienia pracownika. Wtedy warto odciąć taką osobę od wpływu środowiska. 

Opcją windującą lekko ceny, ale bardzo przydatną, zwłaszcza w zbitym środowisku pracy, jest redukcja szumów i hałasów. W przypadku słuchawek z mikrofonem, które zastosujemy w naszym biurze, redukcja ta nie może odbywać się za pomocą membran, a raczej technologii takiej jak Acoustic Protection. Pozwala ona na odcięcie rozmówcy od szumów z biura. Jest to rozwiązanie, które sprawdzi się nie tylko przy słuchawkach z mikrofonem usb do call center czy obsługi klienta, ale również we wspomnianych zespołach, gdzie redukują echo w systemie rozmów. Piętrzące się hałasy są nie tylko uciążliwe, ale także czynią środowisko mniej zdrowym i męczącym, co obniża standardy pracy, a pośrednio też jej jakość i efekty.