Polska młodzież jako liderzy branży start-up

Nie od wczoraj wiadomo, że Polska młodzież charakteryzuje się innowacyjnością i przedsiębiorczością. Studenci pochodzenia polskiego są obecni na całym świecie. Niejednokrotnie słychać o ich fantastycznych osiągnięciach. Ponadto zespoły młodych naukowców zdobywają liczne nagrody biorąc udział w prestiżowych konkursach o zasięgach europejskich czy też ogólnoświatowych. Statystyki pokazują również, coraz większym zainteresowaniem młodych ludzi otwieraniem własnych firm, szczególnie w branży start-up. Ich kreatywność jest motorem napędowym gospodarki. Podobnie jak wirtualne biuro warszawa. Niejednokrotnie słyszy się o młodych programistach ulepszających świat poprzez innowacyjne aplikacje. Dobrym przykładem jest chłopak, który wymyślił aplikację do porozumiewania się między głuchoniemymi. Dzięki swojemu projektowi zyskał ogromną sławę, założył swoją firmę, która zarządza ze Stanów Zjednoczonych, gdzie obecnie studiuje. 

Od czego zacząć budowanie start-up? 

Pomysł na ulepszanie świata jest najczęściej punktem zapalnym do założenia firmy. Jednak pierwsza faza powinna opierać się o porządny reaserch rynku. Trzeba dokładnie wiedzieć czego potrzebują ludzie. I czy akurat nasz genialny pomysł będzie stanowił rozwiązanie dla ich problemów lub zaspokojenia ich potrzeb. Nie wystarczy coś wymyśleć. Trzeba wiedzieć jak bardzo przydatne społecznie to się okaże. Niestety, rzeczywistość pokazuje, że niemalże wszyscy poczatkujący przedsiębiorcy zapominają o tej zasadzie i ich wspaniałe pomysłu lądują niestety w śmietniku. Świat nie potrzebuje bezużytecznych bubli, które nic nie wnoszą. Tworzenie ich z uporem maniaka kończy się niemal zawsze sromotna porażką. Dotyczy to nie tylko realiów Polski, ale również całego świata.  

Zapaleni twórcy, są przekonani, że ich produkt pociągnie za sobą rewolucję przynajmniej w jednej branży. Niestety świat zewnętrzny, w postaci konsumentów szybko weryfikuje, czy naprawdę tak jest. Warto zapoznać się z metodami badania rynku i opinii publicznej by w sposób jasny odpowiedzieć sobie na pytanie czy pomysł skradnie serca jego użytkowników. Takie badania można przeprowadzić w wirtualnym biurze w Warszawie. 

Model biznesowy dla start-up 

Eksperci z branży biznesu i ekonomii zgodnie uważają, że tworząc firmę należy dla niej wybrać odpowiedni model biznesowy. Oznacza to jedynie to, że trzeba dokładnie określić jak firma będzie zarabiać. Cechami charakterystycznymi dla modelu biznesowego start-upu jest skalowalność, rentowność oraz powtarzalność. W przypadku skalowalności należy rozumieć to w taki sposób, że będzie istniała możliwość poszerzania horyzontów sprzedażowych bez generacji dużych kosztów. Dobrze jest gdy łatwo można wyjść z produktem poza granice swojego regionu czy państwa. Ograniczenie kosztów w takim przypadku zapewnia działanie on-line. W przypadku start-upów ograniczenie kosztów daje wynajęcie wirtualnego biura w Warszawie. Rentowność firmy to oczywiście takie balansowaniem przychodem i kosztami by dochód pokrywał wszelkie zapotrzebowania firmy, m.in.. inwestycje, nagrody dla pracowników, czy nowoczesne metody reklamy. W przypadku powtarzalności chodzi o to, że gdy wydamy na marketing 1000 zł, to powinniśmy z tego otrzymać 5000 zł przychodu. Inwestycja w reklamę musi zwielokrotniać przychody ze sprzedaży.  

Biznes plan dla start-up 

Biznesy typu start-up rządzą się swoimi prawami. Jedną z rzeczy, której nie znajdziemy w żadnym innym biznesie, to brak konieczności biznesplanu. W związku z tym, że firmy typu start-up przekształcają się bardzo często trudno przygotować dla ich strategii jeden biznesplan. W ich przypadku dużo lepiej sprawdzi się szablon modelu biznesowego inaczej zwany Busieness Model Canvas.  

Różnice między start-up a firmą 

Można wyróżnić kilka podstawowych różnic pomiędzy tradycyjną firmą a startupem. Firma dedykuje swoje produkty konkretnej grupie docelowej. Start-up natomiast jest na początku w ciągłej fazie badania potrzeb klientów i dostosowywania produktu. Firma działa w niezmiennym otoczeniu, gdzie startup zmuszony jest do ciągłego reagowania na nadchodzące zmiany, a jego środowisko pracy jest zmienne. Firma od początku ma sztywno narzucony model biznesowy, natomiast startup permanentnie poszukuje odpowiedniego modelu biznesowego. Podobnie rzecz się ma z biznes planem. Klasycznym firmom jest on narzucany odgórnie. Startup korzysta jedynie z elastycznych szablonów biznes planów.  Dobry model biznesowy stanowi wirtualne biuro Warszawa. 

Eksperci rekomendują startupom stosowanie metody Lean startup, którą opisał Eric Ries. Ten amerykański biznesmen i wykładowca akademicki stawia, na odwrócenie myślenia. Standardem jest, że przedsiębiorcy mają tendencję do inwestowania przed wszystkim w sprzęt czy aplikacje. Natomiast najważniejszy jest klient oraz odpowiednie podejście do niego. Metoda ta zakłada, eksperymentalne podejście do budowania produktu. Każdego dnia powinno się sprawdzać jak nasz produkt wpływa na konsumenta i jak buduje się jego ciekawość. Trzeba szukać potwierdzenia sensu tworzenia produktu na większą skalę. Ze względu na ograniczony budżet, jest możliwość wykorzystywania metod growth hacking. 

Najczęstsza porada ze strony ekspertów dla młodych strtupoców to pozostanie DJem. Zadaniem DJa jest analiza trendów na rynku. W momencie, gdy już zdecyduje się na zastosowanie pewnej strategii, odpowiednio ją dostosowuje do wymagań jakie stawia rynek.  

Złote rady dla start-up 

Istnieją dwie złote zasady o jakich powinni pamiętać młodzi przedsiębiorcy. Po pierwsze ten sam pomysł można zrealizować na 100 różnych sposobów. Mówi się, że sam pomysł bez realizacji jest wart złotówkę plus Vat. Jedynie konsekwentne działanie daje wymierne efekty. Ponadto, inwestorzy idą za ludźmi, którzy naprawdę wierzą w swoje przedsięwzięcia. Osobie, która wierzy w polepszenie życia innych dzięki swoim produktom, nie przeszkodzą żadne urzędy.  

Misja działania na rzecz innych zawsze prowadzi do rzeczy wielkich. Przykładem tego może być twórca Facebooka. Nie spoczął na laurach po osiągnięciu sukcesu. Wciąż snuje plany rozwoju firmy, pomimo nieustannych problemów napływających z różnych stron. Nie można pominąć faktu, że Facebook jest największą obecnie platformą społecznościową