O tym, jak linki sponsorowane wspierają pozycjonowanie strony

Linki sponsorowane stanowią świetny sposób na zareklamowanie swojej strony internetowej w sieci i dotarcie z ofertą do jak największej ilości potencjalnych klientów. Profesjonalne kampanie AdWords generują znakomite wzrosty odwiedzin reklamowanej strony, a to w konsekwencji przekłada się na większą sprzedaż. W tym artykule odpowiadam na pytania, czym dokładnie są linki sponsorowane, co to jest i jak działa Google AdWords oraz jak zacząć przygodę z reklamami Google AdWords. Wskazuję również, w jaki sposób kampanie AdWords mogą wspierać pozycjonowanie strony w procesie jej promowania.

Jeżeli zależy Ci na wykorzystaniu stu procent potencjału linków sponsorowanych, a jednocześnie wolisz skupić się na innych aspektach prowadzenia biznesu, możesz zlecić prowadzenie kampanii AdWords profesjonalistom: https://d2m.com.pl/oferta/szczegoly/kampanie-reklamowe-content-marketing-i-seo

Linki sponsorowane Google – co to jest?

Na samym początku, żeby uniknąć jakichkolwiek niedomówień i niejasności w dalszej części artykułu, wyjaśnijmy sobie znaczenie kilku pojęć związanych z omawianym zagadnieniem.

Link sponsorowany – reklama internetowa, która, najczęściej w formie tekstu, wyświetlana jest na samej górze wyników wyszukiwania dla danej wpisanej przez nas frazy w wyszukiwarce (przykład poniżej).

Google Ads – system reklamowy firmy Google, który zadebiutował na rynku w roku 2000. Aż do lipca 2018 roku nosił on nazwę Google AdWords. Umożliwia on reklamodawcom na umieszczanie linków sponsorowanych przekierowujących na ich strony internetowe na samym szczycie wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google oraz na witrynach współpracujących w ramach programu AdSense. Takie usługi sprzedawane są w dwóch różnych modelach – CPC (cost per click – płacimy tylko za kliknięcia w naszą reklamę, nie jej wyświetlenia) oraz CPM (cost per mille – koszt dotarcia do tysiąca odbiorców).

Pozycjonowanie strony – proces mający na celu zwiększyć widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

Zrzut ekranu załączony poniżej dobrze ilustruje, jak działają reklamy Google Ads. Po wpisaniu dowolnej frazy w wyszukiwarce, na samej górze oraz, jedynie w przypadku fraz zakupowych, po prawej stronie przeglądarki wyświetlają nam się linki sponsorowane Google.

Zalety kampanii Google AdWords

Kampanie Google AdWords niosą ze sobą szereg korzyści dla reklamodawcy. Co zyskujesz dzięki linkom sponsorowanym w Google?

  • Natychmiastowe efekty

Zaraz po jej utworzeniu i zasileniu budżetu konta Twoja kampania produktowa AdWords zacznie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania.

  • Korzystny model rozliczenia

Zapłacisz tylko za kliknięcia, a nie wyświetlenia Twojej reklamy w wyszukiwarki. Dzięki temu cena Google AdWords jest ustalana uczciwie i z korzyścią dla Ciebie.

  • Analizujesz i monitorujesz wyniki

Na Twoim koncie AdWords dostępne są statystki i analizy pokazujące wyniki Twoich reklam oraz wykaz poniesionych przez Ciebie kosztów. Możesz szybko ocenić, czy cena kampanii AdWords jest dla Ciebie opłacalna.

  • Sam tworzysz reklamy

To Ty decydujesz, w jaki sposób będziesz reklamował swoje produkty i usługi. Sam ustalasz słowa kluczowe i treści wyświetlane w linkach sponsorowanych Google AdWords.

  • Sam ustalasz cennik kampanii AdWords

Zaletą linków sponsorowanych jest cennik AdWords, który możesz bez problemu dopasować do swoich potrzeb i możliwości.

Google AdWords – jak zacząć?

Rozpoczęcie przygody z opartym na Google AdWords marketingiem jest bardzo proste. Jeżeli nie zdecydowaliśmy się na powierzenie prowadzenia kampanii Google Ads profesjonalnej agencji AdWords, czeka nas wykonanie kilku kroków.

Pierwszym z nich jest utworzenie konta na stronie: ads.google.com. Następnie należy zalogować się do panelu, gdzie można skonfigurować ustawienia związane z reklamami Google AdWords.

Podsumowanie

Linki sponsorowane to doskonały sposób na promowanie swojej działalności oraz przykuwanie uwagi potencjalnych klientów. Skoordynowane odpowiednio z pozycjonowaniem strony na pewno przyniosą Ci szereg korzyści.