Ile słów kluczowych umieścić w artykule blogowym?

Prowadzenie bloga firmowego polega na regularnym publikowaniu artykułów. Artykuły te muszą być powiązane z tematyką pozycjonowanej strony. Powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Wydaje się, że im więcej jest tych słów, tym lepiej. Czy faktycznie tak jest?

Mówi się, że jeśli jest profesjonalny blog pozycjonowanie jest skuteczne. By takim można było go określić, trzeba zadbać o wysokiej jakości treść. Artykuły publikowane na blogu muszą zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Tylko wtedy będzie można powiedzieć, że blog ten służy pozycjonowaniu.

Czy duża ilość słów kluczowych poprawia pozycję strony?

Duża ilość słów kluczowych w artykule zwiększa szansę strony firmowej na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli jednak artykuł jest krótki i zawiera bardzo dużą ilość fraz, po pierwsze nie brzmi naturalnie, po drugie nie wygląda dobrze. Takiego tekstu nie można nazwać tekstem wysokiej jakości. Artykuły o dużym zagęszczeniu słów kluczowych nie są korzystne dla czytelników. Co więcej, dziś nawet roboty Google zwracają na to szczególną uwagę. Dlatego teksty muszą być wartościowe. Inaczej pozycjonowanie blogiem nie będzie skuteczne. W związku z tym samo jego istnienie okaże się całkiem bez sensu.

Ile słów umieścić w tekście?

Ilość słów kluczowych znajdujących się w artykule blogowym powinna być dopasowana przede wszystkim do tematyki tekstu. Musi też współgrać z ilością znaków, czyli jego długością. Ustalając ilość słów, jakie pojawią się w tekście, należy również wziąć pod uwagę to, co to są w ogóle za frazy. Niektóre są bardzo proste do wpisania w treść. Zdarzają się natomiast takie, które zawierają nazwę miejscowości np. – blog seo Gdańsk. W tym przypadku nie jest już łatwo ją umieścić, a wiadomo przecież, że najlepiej, aby fraza ta nie została rozdzielona. Większa ilość takich właśnie słów kluczowych w artykule zdecydowanie obniża jego jakość. To automatycznie prowadzi do nieskutecznego pozycjonowania. Co więcej, przyczynia się również do utraty zainteresowania ze strony czytelników. Tego typu artykuły, a więc zbyt mocno nafaszerowane nielogicznymi dla odbiorców frazami prowadzą do niezrozumienia tekstu, a także wyglądają na zbyt sztuczne. Mogą też wzbudzać w czytelnikach mnóstwo wątpliwości. Lepiej umieścić maksymalnie 3 frazy na tekst długości 1000 znaków. Ich ilość można automatycznie zwiększać wraz ze wzrostem długości poszczególnych artykułów. Należy również zachować odstępy między frazami. Nie należy wpisywać ich jedna po drugiej, na przykład oddzielając przecinkiem.

Ilość słów kluczowych jest zależna od wielu czynników – od długości tekstu, rodzaju fraz kluczowych, a także oczekiwań właściciela. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że jeśli tekst ten będzie brzmiał i wyglądał nienaturalnie, pozycjonowanie nie okaże się skuteczne. Dlatego decydując się na firmowego bloga, trzeba przywiązać dużą uwagę zarówno do jakości samego tekstu oraz jego tematu jak też do słów kluczowych. Należy dobierać je z należytą starannością i z zachowaniem zasad seo.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl