Google Ads AdWords – czy to najlepsza forma reklamowania się w sieci?

Z pewnością większość z nas, zapytanych o najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową, wskazałoby Google. To oczywiście prawda, ponieważ obecnie jest to narzędzie najczęściej stosowane przez internautów, którzy za jego pomocą odnajdują wszelkiego typu informacje. Użytkownik sieci pozyskuje tam nie tylko informacje z całego świata i artykułu na przeróżne tematy, ale też dane związane z usługami i produktami, które go interesują.

Po wprowadzeniu w wyszukiwarkę Google danych fraz bądź słów kluczowych, ta niemalże od razu prezentuje nam propozycje witryn, które są uporządkowane od najlepiej pasujących do tych, które dopasowane są w stopniu najmniejszym. Gdy już posiadamy własną stronę internetową, musimy postarać się, aby podpowiedzi Google sytuowały ją wysoko. Niełatwo jest tego dokonać, natomiast z pewnością pomoże nam Google Ads AdWords.

Uda się nam wówczas osiągnąć na tyle wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, aby internauci o wiele chętniej klikali w nasze reklamy. Jeśli na stronie panuje większy ruch, będzie tam też więcej odwiedzających, co oczywiści przełoży się na pozyskanie nowych klientów. Podczas pracy nad pozycją w Google, warto wiedzieć, że dzięki kampanii AdWords uda się nam to o wiele wcześniej. Nim jednak przekonamy się, czy to dobra czy zła opcja dla nas, poznajmy jej największe zalety.

Reklama w Google i jej najczęściej wymieniane zalety

Kiedy wykonywane są działania z zakresu SEO, dopiero po miesiącach możemy doświadczyć pewnych efektów. Te natomiast przeważają pod względem większego zaufania ze strony internautów. Znacznie chętniej klikamy w wyniki organiczne, które znajdują się wyżej, omijając jednocześnie te sponsorowane. Warto dodać, że reklamy Google Ads wudnieją już na pierwszej stronie, chwilę po zainicjowaniu odpowiednich procesów. Mając to na uwadze, firmy bardzo często inwestują w tę płatną opcję, gdyż efekty widać znacznie szybciej. Podczas skutecznej kampanii AdWords, możliwe jest promowanie naszych usług i produktów, mając doskonałą kontrolę nad ich pozycją w wynikach wyszukiwania.

Należy natomiast pamiętać, że jedynie samo przygotowanie kampanii to nie wszystko. Mimo tego, że Google Ads jest pod wieloma względami darmowym narzędziem, a skorzystać może z niego każdy, gdy chcemy w pełni świadomych działań i długotrwałych efektów, warto by zajęli się tym specjaliści. To oczywiście moment, gdy musimy mieć na uwadze naliczenie prowizji dla agencji, jednak koszty nie będą wygórowany, a jeśli uda się zrealizować postawione sobie cele, inwestycja może szybko się zwrócić. Eksperci powtarzają jak mantrę to, że w wypadku prowadzenia kampanii Google Ads, kluczowym aspektem jest odpowiednie doświadczenie.

O tym także musimy wiedzieć…

Udowodniono, że spora część internautów świadomie unika sponsorowanych wyników, a o wiele chętnej kilka w te organiczne. Obawy są uzasadnione, natomiast statystyki mówią nam coś innego, a dokładnie to, że tendencja jest zgoła odwrotna. Dzieje się tak dlatego, że reklamy mogą pojawiać się w doskonale widocznych miejscach, a zwykle to sam szczyt, lub też sam dół strony. Co więcej, te nie różnią się zbytnio od wyników organicznych. Dodatkowo, każdy potencjalny klient podczas wyszukiwania, na pewno kliknie najpierw w tę stronę, którą uzna za najlepszą w jego mniemaniu.