Skuteczne metody pozycjonowania stron

Posiadanie strony firmowej nie oznacza dobrej widoczności w sieci i dużej popularności. Sama strona nie przyciągnie uwagi nowych klientów. Wymaga ona odpowiedniego pozycjonowania. Pozycjonować dziś można na wiele sposobów, a jednym z nich jest blog. Jak to możliwe?

Metody pozycjonowania stron firmowych

Istnieją różne metody pozycjonowania stron firmowych. Niektóre z nich są bardziej, inne mniej skuteczne. Wymienić tu trzeba takie jak: pozycjonowanie blog, optymalizacja, katalogowanie, article marketing, fora internetowe, Social Media, zaplecze własne. Przy tym pierwszym warto się zatrzymać i wspomnieć nieco więcej.

Blog, jako współczesna metoda pozycjonowania

Pozycjonowanie za pomocą bloga jest nie tylko nowoczesną metodą, ale i zarazem skuteczną. Blog ma przede wszystkim na celu zgromadzenie czytelników i tym samym potencjalnych klientów. Co prawda artykuły publikowane na stronie powinny zawierać określone słowa kluczowe, ale nie mogą tylko i wyłącznie się na nich skupiać. Zbyt duże nagromadzenie fraz w jednym tekście może skutecznie zniechęcić czytelników do lektury. Trzeba więc mieć na uwadze to, że blog seo pozytywnie wpłynie na pozycję strony firmowej, gdy treści, które będą na nim publikowane, nie będą zbyt sztuczne. Nie oznacza to jednak, że nie warto zamieszczać na blogach tekstów uwzględniających seo. By blog pozycjonerski przynosił korzyści dla firmy i jej strony, musi być prowadzony regularnie. Sama treść powinna być przydatna, merytoryczna i przystępna czytelnikom. Roboty Google też zwracają uwagę na jej jakość, a przede wszystkim na unikalność contentu. Na pewno nie wolno kopiować treści, ani też przeredagowywać w taki sposób, by była podobna do treści opublikowanej już na innych stronach. Należy pamiętać o tym, że artykuły, które będą publikowane na blogu, wcale nie muszą być szablonowe i przewidywalne. Co więcej, jeszcze lepiej, gdy odbiorcy wyczują w nich, choć odrobinę świeżości, gdy te będą odróżniały się od wszystkich pozostałych ogólnodostępnych w internecie.

Tego typu blog firmowy powinien być prowadzony zgodnie z zasadami seo. Należy więc dodawać frazy już w tytule lub we wstępie. Trzeba też pogrubić słowa kluczowe i zagęścić je w tekście. Każdy tekst musi zawierać nagłówki H1, H2, H3 itd. Ważne jest również to, by dodawać opisy alternatywne do zdjęć. Najlepiej, aby treści publikowane na blogu miały długość minimum 3000 znaków. Artykuły powinny zawierać linki prowadzące do strony firmowej o tej samej tematyce.

Nie wszyscy czują się na siłach w pisaniu artykułów blogowych, a tym bardziej w prowadzeniu bloga. Będąc w takiej sytuacji, warto skorzystać z pomocy fachowca, który utworzy profesjonalną stronę bloga, a następnie zajmie się publikacją artykułów, a nawet ich pisaniem. Jakość tekstu ma ogromne znaczenie. By taki napisać, trzeba mieć odpowiednią, ukierunkowaną tematycznie wiedzę. Jednak nie znając zasad poprawnego pisania pod kątem seo, trudno będzie stworzyć naprawdę dobrą treść. Dlatego dobrze jest powierzyć to zadanie specjalistom.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl