Warto pozycjonować strony

Mówi się, że stronę internetową musi mieć każda firma, gdyż w przeciwnym razie nikt nie będzie wiedział o jej istnieniu. Z kolei proces pozycjonowania wydaje się wielu osobom zupełnie niepotrzebny. Jak to więc z tym jest? Wystarczy samo posiadanie strony, czy o jej pozycjonowanie też trzeba zadbać?

Co zapewnia nam strona internetowa?

Firmowa strona internetowa to wizytówka firmy w sieci. Nawet jeśli firma nie zadba o pozycjonowanie w google, to będzie mogła zamieścić na niej wszystkie ważne informacje dotyczące prowadzonej przez nią działalności, doświadczenia, wcześniejszych realizacji i cen, a przede wszystkim dane kontaktowe. Dzięki takiej stronie, jeśli zostanie dobrze opracowana i wypełniona atrakcyjną dla oka treścią i grafiką, firma będzie mogła reklamować się w internecie. Rezygnując jednak z pozycjonowania, trzeba liczyć się z tym, że będzie ona musiała potencjalnym klientom tę stronę w odpowiedni sposób wskazać. Podając jej adres na wizytówkach czy ulotkach, zamieszczając link w portalach społecznościowych lub w innych miejscach w sieci. Przez to jednak odwiedziny ze strony potencjalnych klientów będą w pewnym sensie ograniczone.

Pozycjonowanie może to zmienić

Chcąc zyskać popularność w sieci i poza nią również, tak naprawdę wystarczy zadbać o to, aby strona była pozycjonowana w google. Proces ten można przeprowadzić na wiele sposobów. Metod pozycjonowania jest kilka i każda na swój sposób przynosi oczekiwane efekty. Najlepiej, aby czynności te wykonał ktoś, kto dobrze się na tym zna, pozycjoner z wieloletnim doświadczeniem. Na pozycjonowaniu nie należy oszczędzać. Należy przeprowadzić analizę konkurencji, diagnozę spadku ruchu, dobrać odpowiednie słowa kluczowe itd., a dopiero później zabrać się za samo pozycjonowanie w wyszukiwarce google. Dobrze przeprowadzony proces może przyczynić się do wzrostu liczby odwiedzin na stronie, a co za tym idzie, również do wzrostu sprzedaży produktów czy usług, zależnie od tego, czym firma się zajmuje. Pozycjonowanie sprawia, że strona pojawia się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wówczas trafiają na nią również osoby zupełnie przypadkowe. Wystarczy, że oferta jest dobrze opracowana, by zainteresowała także kogoś, kto o poszczególnych produktach czy usługach nawet nie myślał. Dobrze dobrane słowa kluczowe zapewniają ruch ze strony osób, które nie pojawiają się tam zupełnie przypadkowo. Dlatego pozycjonowanie jest bardzo ważne i jeśli ktoś decyduje się na założenie własnej strony, firmowej wizytówki, powinien automatycznie zadbać o odpowiednie jej pozycjonowanie.

Choć wiele osób rezygnuje z pozycjonowania swojej nowo utworzonej strony internetowej, nie oznacza, że nie przynosi ono żadnych korzyści. Wynika to zapewne z niewiedzy bądź chęci zaoszczędzenia. W rzeczywistości pozycjonowanie każdej strony ma sens, a w większości przypadków przynosi oczekiwane efekty – lepszą widoczność i popularność strony oraz firmy. Teraz kiedy pozycjonowanie oferuje tyle agencji seo, nie trudno o naprawdę dobrego wykonawcę.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl