Niepubliczne przedszkola Wilanów

Niepubliczne przedszkola Wilanów – w jaki sposób pielęgnować umiejętności dzieci?

Umiejętności językowe dzieci w wieku przedszkolnym są pielęgnowane w „bogatym językowo” środowisku. W wieku od 3 do 5 lat słownictwo dziecka rośnie z 900 do 2500 słów, a jego zdania stają się dłuższe i bardziej złożone. W sposób konwersacyjny i bez dominacji w dyskusji nauczyciele pomagają dzieciom rozwijać umiejętności językowe, zadając prowokujące do myślenia pytania i wprowadzając nowe słownictwo podczas nauki, sztuki, czasu na przekąskę i innych zajęć. Dzieci mają wiele okazji do śpiewania, rozmawiania o ulubionych czytanych książkach i odgrywania historyjek.

Nauczyciele przedszkolni pielęgnują ciekawość dziecka

Podczas tych zajęć nauczyciele obserwują, zadają pytania i wysłuchują pomysłów dzieci — „poprawne” odpowiedzi nie są celem. Aby pielęgnować ich ciekawość i motywację do nauki, nauczyciele wykorzystują zainteresowania i pomysły dzieci do tworzenia zajęć. A nawet proste, przypadkowe wydarzenie, takie jak odkrycie przez dziecko ślimaka na placu zabaw na świeżym powietrzu, można zamienić w ekscytującą okazję do nauki. Odwiedź: https://www.babyenglish.edu.pl.

Dzieci w wieku przedszkolnym mają aktywną wyobraźnię i uczą się poprzez zabawę w udawanie. Nauczyciele wiedzą, że granica między rzeczywistością a fantazją często nie jest jasna dla małego dziecka. Czasami powoduje to lęki przed potworami pod łóżkiem. Ale wyobraźnia również napędza naukę. Na przykład, kiedy grupa dzieci tworzy wymyślony sklep zoologiczny, będą ćwiczyć wiele umiejętności społecznych i poznawczych, przydzielając każdemu dziecku role, wymyślając kategorie artykułów dla zwierząt i jak je organizować, robiąc znaki na etykietach produktów.

Jak wykorzystywać zainteresowanie dzieci?

Wyimaginowany plac zabaw w wysokiej jakości przedszkolu jest dobrze zaopatrzony w kostiumy, „rekwizyty” i dziecięce artykuły gospodarstwa domowego, takie jak kuchenki, zlewozmywaki i szafki. Często w tym obszarze aktywności dzieci w wieku przedszkolnym stopniowo przechodzą od samotnej zabawy, przez zabawę jeden na jeden, aż po skomplikowaną zabawę grupową.

Małe dzieci wykazują rosnące zainteresowanie umiejętnościami matematycznymi i umiejętnościami poprzedzającymi umiejętność czytania i pisania. Są ciekawskie i spostrzegawcze oraz chcą być kompetentne w umiejętnościach, które cenią ich rodziny i społeczeństwo — takich jak czytanie instrukcji składania zabawki lub wybieranie odpowiednich banknotów lub monet, aby zapłacić za zakup. Aby przygotować dzieci do wymagań akademickich przedszkola, nauczyciele oferują szeroką gamę gier i zajęć, które pomagają dzieciom w zdobywaniu umiejętności wczesnoszkolnych i czytania i pisania.