Google AdWords – czy to się faktycznie opłaca?

Google AdWords to narzędzie mające promować witryny w Google i zyskuje na popularności. Zapewne często trafiają do nas oferty, aby samemu skorzystać z różnego rodzaju promocji na kampanie AdWords, a sporo firm świadczy takie usługi. Wielu z nas zastanawia się jednak nad tym, czy to się w ogóle opłaca i jakie niesie za sobą korzyści.

Szczyt wyszukiwarki Google natychmiastowo...

Czy reklama Google AdWords jest czymś opłacalnym? Na pewno tak, w kwestii tego z jaką szybkością funkcjonuje cały system. Kiedy kampania jest już skonfigurowana, wystarczy kwadrans aby nasza strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Jest to zatem spora przewaga nad tym, jak wygląda to w kwestii standardowego pozycjonowania w organicznych wynikach, co niestety trwa miesiące. Kampania Google AdWords jest zatem idealnym rozwiązaniem dla szybkiego startu, kiedy musimy nieco poczekać na wyniki w organicznym pozycjonowaniu.

Adres naszego serwisu pojawia się zatem w Google na polu wyróżnionym, reklamowym polu, a to niestety nieco zniechęca użytkowników. Z drugiej strony, liczba kliknięć i tak z pewnością bardzo wzrośnie, kiedy kampania będzie dobrze skonfigurowana.

Dokładna konfiguracja, ale też analiza kampanii AdWords

Prowadzenie kampanii AdWords z pewnością wymaga tego, aby ta została przede wszystkim bardzo dobrze skonfigurowana. Możliwość precyzyjnego ustalenia ustawień jest z pewnością ogromną zaletą. Możemy zatem zadecydować, kto oraz w jakim czasie mam widzieć nasze linki sponsorowane. Ma to związek nie tylko z wpisywaną frazą, ale również dotyczy charakterystyki użytkownika. Należy zatem ustawić miejsce zamieszkania, zainteresowania, wiek oraz płeć, a także wykorzystywane urządzenie. Możemy nawet zadecydować, o jakiej godzinie ma się pojawiać nasza reklama. Dzięki temu, jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie dostosować kampanię do konkretnej grupy docelowej.

Profesjonalne kampanie AdWords charakteryzuje dostęp do różnego rodzaju statystyk i jest to argument na plus. Dzięki narzędziom Google, mamy możliwość śledzenia tego, jak dużo osób odwiedza naszą stronę, jakiego profilu byli to użytkownicy, a także jak często wyświetlała się reklama. Dzięki śledzeniu danych, możemy systematycznie dopasowywać kampanię, aby poprawiać wyniki. Wcale nie jest powiedziane, że początkowe ustawienia są już ostateczne. W każdym momencie możemy dokonać optymalizacji kampanii, a wszystko po to, aby nasza inwestycja była opłacalna.

To warto wiedzieć o Google AdWords…

Skuteczne kampanie AdWords są często czymś w rodzaju boostera klikalności. Kiedy chcemy uzyskać większą liczbę wejść na witrynę, lub też zależy nam na promowaniu danego produktu, w prosty sposób możemy zwielokrotnić liczbę odwiedzin. O wiele większą wagę ma fakt omawianych statystyk, które są przydatne nawet po zakończeniu przygody z reklamami AdWords.

Inwestycja w kampanię Google AdWords jest opłacalna nawet mimo zamiaru organicznego pozycjonowania. Dzięki temu, będziemy mieli szansę na precyzyjne dopasowanie kluczowych słów, ale też parametrów grupy docelowej. Statystyki dostępne z reklam AdWords, pomogą nam w przygotowaniu się do pozycjonowania w wynikach organicznych. Odnajdziemy zatem najskuteczniejsze frazy, które gwarantują najwyższą konwersję.