Gdzie i w jaki sposób umieszczać słowa kluczowe

Słowa kluczowe należy wykorzystywać w odpowiedni sposób dla skutecznego seo. Muszą być umieszczane w odpowiednich miejscach serwisu, by roboty wyszukiwarki mogły zrozumieć, która podstrona powinna pojawiać się w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania użytkowników. Frazy kluczowe to jedna z podstawowych zasad, gdy chodzi o pozycjonowanie stron seo.

Tagi tytułowe

Słowa kluczowe w tytułach podstron powinny być dobierane w sposób świadomy. Każda podstrona musi mieć swój unikalny tytuł, który stanowi odpowiedź na pytanie zadane przez użytkownika w wyszukiwarce. W ten sposób zwiększamy nasze pozycjonowanie strony internetowej w wynikach organicznych. Jednak, jeżeli się na tym nie znamy to najłatwiej zlecić to specjalistom seo, który zaoferują nam wycenę pozycjonowania oraz odpowiednią dla naszych potrzeb kampanię.

Wracając do tagów tytułowych pod kątem pozycjonowania stron. Chodzi o to w skrócie, żę jeśli użytkownik wyszukuje hasła „najlepsza kawiarnia Kraków”, to z myślą o jego potrzebach i promowaniu siebie możemy utworzyć podstronę z artykułem na temat kawy czy lokali w Krakowie. Wówczas w tytule podstrony warto zamieścić informację, że artykuł dotyczy kawy w Krakowie. Ponadto, dla skutecznego pozycjonowania strony możemy użyć słowa kluczowego w meta opisie (tag meta description).

Nagłówki Hx

W obrębie strony należy korzystać z elementów systemowych, jak nagłówki Hx – tytuły oraz śródtytuły. Dla lepszego pozycjonowania strony w google na każdej stronie powinien być jeden nagłówek najwyższego rzędu, czyli H1. W przypadku artykuł blogowych, powinien być to jego tytuł. Z kolei przy produktach (np. sklepy internetowe), nagłówkiem H1 wyrózniamy nazwę produktu. Nie należy zapominać również o nagłówkach niższego rzędu – od H2 do H6 –  które powinny pełnić rolę śródtytułów.

Pozostała treść tekstowa

Treść tekstowa na stronie to podstawa, która ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania serwisu. Strona, która nie ma odpowiedniej treści z użyciem słów kluczowych, nie ma zbyt wielkiego ruchu z wyników organicznych i nie wpisuje się zbyt dobrze w wartości SEO. Z tego powodu też, tworząc opisy i treści pod pozycjonowanie stron seo warto zadbać o jakość i formę. Warto uwzględnić nazwę, funkcję, zastosowanie, główne cechy, ale także warunki dostawy i opinie – w przypadku sklepów internetowych. Chodzi o to, by treść była konkretna, interesująca i dobrze zoptymalizowana.

Tekst alternatywny – parametr „alt” obrazków

Każda grafika (dowolny plik graficzny) umieszczona w treści strony powinna posiadać wypełniony parametr „alt” (w CMS określany jako tekst alternatywny). W przypadku wielu zdjęć na stronie najlepiej dla pozycjonowania google, by przypisane alty były inne od siebie. Jeżeli tekst alternatywny dla wszystkich obrazków będzie taki sam to roboty wyszukiwarek mogą uznać to za błąd i spam, a na pewno wpływa to negatywnie na pozycjonowanie stron internetowych.

Linki wewnętrzne

Dla odpowiedniego polepszenia pozycjonowania stron google stosuje się jako jedno z działań seo linki wewnętrzne, które służą optymalizacji strony. Linki w obrębie witryny przenoszą informacje o tematyce stron docelowych i mogą być wykorzystywane przez roboty. Linki wewnętrze to ukryte odnośniki w tekście, które po kliknięciu przenoszą nas do powiązanego z daną treścią innego artykułu czy podstrony w obrębie jednej domeny.

Linki zewnętrzne (backlinki)

Linki prowadzące do naszej strony z innych domen to backlinki. Im ich więcej, tym lepiej dla naszego pozycjonowania top 3, dzięki czemu nasza domena będzie mocniejsza i bardziej widoczna. Backlinki zwiększają ruch na stronie, a co za tym idzie jej popularność. Linkować możemy zarówno stronę główną, jak i podstrony.